گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

نعنا و مبارزه با سوسک های خانگی به شیوه دوستداران محیط سبز

نعنا یا نعناع از گیاهانی است که سوسک ها از آن تنفر دارند و از آن دوری میکنند . برای فراری دادن سوسک ها از محل زندگی خود کافیست که کمی به باغبانی و کشت و زرع علاقه نشان دهید ! و تعدادی گلدان نعنا از محل ... 

 خرید های مخصوص سبزی خوردن اهالی منزل ! تدارک ببینید !! شوخی نمیکنیم !! در اولین فرصت مقداری نعنای تازه خریداری کنید و آنرا قلمه زده و تکثیر کنید . سپس در گلدان های زیبا کاشته و آنها را در سرویس های بهداشتی و حمام و آشپزخانه قرار دهید . هم نعنای منزل را با این تدبیر تهیه کنید و هم سوسک ها را از آپارتمان منزل خود فراری دهید .

یک گلدان زیبا برای آشپزخانه تهیه کنید و آنرا در گوشه ای از آشپزخانه بگذارید . بوی نعنای متصاعد شده از گلدان نعنا , میهمانی شبانه سوسک های آشپزخانه شما را برهم خواهد زد ! برای احتیاط چندین بسته پارچه ای نخی و نازک از نعنای خشک تهیه کرده و ببندید و زیر کابینت ها قرار دهید .

در داخل حمام و سرویس های بهداشتی نیز گلدان های نعنا را قرار دهید . نعنا گیاه بی عاریست و نیاز به مراقبت زیاد ندارد و با کمترین امکانات رشد میکند و زیبایی خاصی به محیط زندگی شما میبخشد . ضمنا بعد از این به جای بوگیر ها و معطر کننده های بهداشتی در حمام و سرویس های بهداشتی شما بوی نعنا به مشام خواهد رسید !  محیط زندگی خود را دوست بدارید و از آلاینده های شیمیایی دوری کرده و از طبیعت بهره بگیرید .

برای مبارزه در نظر داشته  باشید که سوسری ها ( سوسک ها ) برای ادامه زندگی نیازمند آب غذا و پناهگاه هستند می توان با بکارگیری روش های زیر ، دسترسی این حشره را به آب ، غذا و پناهگاه کم نموده و بطور موثری آلودگی را کاهش داد.

کاهش منابع غذا :
-زباله  ها را در داخل کیسه های نایلونی غیر قابل نفود و سپس کیسه را در داخل زاله دانی درب دار قرار دهید زباله دان باید به صورتی باشد که در ان کاملاً بسته شود.
-هر شب قبل از ساعت 9 زباله ها را از منزل خارج کنید و کیسه زباله را در مکانی دور از رفت و آمد مردم قرار دهید تا جمع اوری و دفع شود به یاد  داشته باشد که در کیسه را محکم گرده بزنید.
-مواد غذایی را یا در داخل یخچال و یا داخل ظرف دردار نگهداری کنید.
-باقیمانده مواد غذایی در حین طبخ یا صرف غذا را جمع آوری کنید.
-سکوها وقفسه های آشپزخانه را بخوبی تمیز کنید و انها را پاکیزه نگه دارید.
-سطح به خصوص کف آشپزخانه را بطور مرتب تمیز نمائید.
-سایل شستشوی ظروف غذا مثل سیم ظرفشوئی و اسکاچ را پس از هر بار استفاده بشوئید.
-چربی موجود بر هواکش ها و دیوا را بخوبی تمیز کنید .
-کلیه درزها و شکاف های موجود بر دیوار ، کف ، سقف ، درزهای میان پله ها و غیره را با مصالح ساختمانی مناسب مسدود کنید .
-بندهای موجود میان کاشی ها ، دیوار و کف حاشیه اطراف قرنیز ها را پر و بند کشی کنید.
-قفسه های آشپزخانه ( کابینت ها ) را از نوع پایه دار انتخاب  کنید تا زیر آن ضمن تبادل هوا ، بسادگی قابل شستن و تمیز کردن باشد.
کاهش منابع آب :
-کف شوی فاضلاب رو ها بخصوص کف شوی آشپزخانه را به توری مخصوص ( درپوش ) مجهز نمائید.
-آب موجود در زیر گلدانی های منزل یا محل کارتان را تخلیه کنید.
-ظروف تهیه و صرف غذا را در اسرع وقت بشوئید هرگز انها را در طول شب نشسته باقی نگذارید اگر شستن طروف بلافاصله مقدور نیست آنها را در یک محل شوینده را بخیسانید تا در فرصت مناست شسته شوند .
-طروف شسته شده را بلافاصله خشک کنید تا از جمع شدن باقیمانده آب حاصل از شستشو در انها جلوگیری شود.
-شیر هایی را که چکه می کنند تعمیر کنید.
سم پاشی:
علاوه بر به کارگیری موازین بهسازی، با استفاده از سموم حشره‌کش نیز می‌توان به مبارزه با سوسکها پرداخت که این روش با توجه به ایجاد آلودگی محیط زیست به عنوان آخرین روش برای مبارزه با سوسکها تلقی می‌گردد.
اگرچه وجود سوسکها در اماکن موجب بروز مخاطرات بهداشتی فراوان می‌گردد اما خطرات ناشی از استفاده از ترکیبات سمی برای از بین بردن آنها بخصوص در صورتی که با رعایت کامل جوانب احتیاط نباشد به مراتب بیشتر از وجود سوسکهاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد