گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گسترش آلودگی دریای خزر برای صیادان مشکل ایجاد کرده است

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: گسترش آلودگی دریای خزر برای صیادان مشکل ایجاد کرده است.

مختار آخوندی، ظهر دوشنبه، در شورای معاونین صید استان های شمالی کشور، گفت: ...   فعالیت صیادان غیرمجاز در محدود صیدگاه های تحت پوشش، بهره برداری بی رویه از ذخایر، گسترش آلودگی رودخانه ها و دریای خزر برخی از مشکلات صید در کشور است.

وی افزود: کمبود اعتبارات ملی و استانی برای پیشبرد اهداف مدیریت ماهیگیری از دیگر چالش های بخش صید و صیادی است.


وی بیان کرد: کمبود امکانات لازم برای حفاظت، وابستگی شدید برخی از گونه ها به تکثیر مصنوعی و بحران بدهی های جامعه صیادان به بانک ها از دیگر مشکلات این بخش است.


آخوندی افزود: جلوگیری از روند نزولی صید، حفظ و پایداری اشتغال صیادان، بهبود وضعیت ذخایر و زیستگاه ها و افزایش تولید و درآمد جامعه ساحل نشین از مهمترین اهداف طرح جامع صید و صیادی است.


به گفته وی، دستیابی به هماهنگی ملی و منطقه ای، مشارکت بهره برداران در مدیریت بهره برداری، حفاظت و بازسازی ذخایر، کاهش صید غیرمجاز و تقویت توان تکثیر طبیعی از طریق بهسازی رودخانه ها از دیگر اهداف اجرای این طرح می باشد.


در ادامه محسن یحیایی، معاون صید و صیادی شیلات گلستان با بیان وضعیت صید در استان، گفت: از 21 شرکت تعاونی صید پره تعداد 15 تعاونی در حال حاضر در استان فعال هستند.


به گفته وی، در فصل صید سال گذشته به میزان 434 هزارو 296 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان پره استان صید شده است.


معاون صید و صیادی شیلات گلستان با بیان اینکه از تعداد یک هزار و 420 صیاد پره استان در حال حاضر 996 نفر فعال هستند، گفت: درآمد حاصل از فروش ماهی توسط شرکت تعاونی های صید پره استان در سال 92 به میزان 53 میلیارد و 147 میلیون ریال است.


وی در ادامه گفت: اصلاح و بهینه سازی نظام مدیریت ماهیگیری با هدف کارآمدی بیشتر، تقویت مشارکت بهره برداران و تسهیل در بازاریابی و ارزآوری و افزایش ارزش افزوده محصولات شیلاتی نقش بسزایی در افزایش بهره وری صیادان دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد