اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت پروژه عمرانی ساختمان پلاسکوی جدید، اظهار داشت:در آخرین جلسهای که اعضای کمیسیون شوراها با مسئولان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی داشتند آنها اعلام کردند که برای آغاز پروژه عمرانی ساختمان پلاسکوی جدید آمادگی کامل را دارند.
وی درباره تأخیر در آغاز ساخت، ساختمان پلاسکوی جدید، افزود: علت اصلی تأخیر در آغاز پروژه عمرانی، عدم صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری است. پروانه ساخت تا زمانی که صادر نشود مسئولان بنیاد نمیتوانند شروع به ساخت ساختمان کنند.
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه علت اصلی تأخیر در صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری اختلاف بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری است، اظهار داشت: پیشنهاد مطروحه این بود که معاون رئیسجمهور و یا رئیسمجلس دستگاههایی که درگیر این پروژه هستند را در جلسهای دور هم جمع کرده و وظایف هر یک را مشخص و به آنها محول کنند تا این پروژه سریعتر انجام شود.
سلیمی ادامه داد: مسئولان بنیاد مستضعفان عنوان کردند به محض صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری کار عملیات عمرانی را آغاز کرده و ظرف یک سال آن را به پایان میرسانند. وی درباره نمای این ساختمان نیز گفت: نمای پلاسکوی جدید مشابه و شمهای از ساختمان سابق است.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران ادامه داد: پس از این حادثه، ۹ کارگروه شامل کارگروههای امور آتشسوزی و آتشنشانی، راه و ساختمان، بیمه، برق، الکترونیک و مخابرات، گاز و گازرسانی، موادمحترقه و منفجره (با توجه به شایعاتی که درباره انفجار عمدی ساختمان مطرح شده بود)، الکتروشیمی، پتروشیمی و فرآوردههای شیمیایی، حوادث ناشی از کار و تأسیسات ساختمانی در قالب ۲۹ نفر تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: این کارشناسان از همان ابتدای حادثه در محل حاضر شده و اقدامات فنی و نمونهبرداری را آغاز کردند، بررسیها حاکی از آن بود آتشسوزی در طبقه دهم از یکی از مغازهها آغاز شده که به دلیل استفاده نادرست از هیتر، آتشسوزی آغاز و سپس به علت عدم کارآیی سیستمهای موجود از جمله کپسول آتشنشانی و خاموشکنندهها، آتش به سایر قسمتها نیز سرایت کرده و در نهایت منجر به تخریب ساختمان شده بود.
شهریاری با اشاره به بازداشت صاحب مغازه و سه کارگر وی (مغازهای که آتشسوزی از آن اغاز شد) در زمان تحقیقات، تصریح کرد: این افراد در نهایت با قرار وثیقه و پس از تکمیل تحقیقات آزاد شدند.
وی افزود: کارگروه بررسی حادثه پلاسکو در نهایت پس از تحقیقات گسترده، نظرات خود را در قالب سه هزار صفحه اعلام و با توجه به دلایل متعدد مقصران این حادثه شناسایی شدند همچنین مشخص شد این حادثه به هیچ عنوان عمدی نبوده و حریق به واسطه سهلانگاری به وقوع پیوسته که نتایج آزمایشات، این موضوع را تأیید میکند.
معاون دادستان تهران متذکر شد: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان، ۱۴ نهاد و شخص در این رابطه مقصر شناخته شدند که این نهادها و اشخاص عبارتاند از: بهرهبرداران پلاسکو (مغازهداران پلاسکو)، مالک ساختمان (بنیاد مستضعفان)، بیمه مرکزی، هیئت مدیره و مدیرعامل ساختمان، وزارت کار و رفاه اجتماعی، اتاق اصناف و اتحادیهها و مجامع امور صنفی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان پیشگیری و مدیرت بحران کشور، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، شورای شهر تهران، شهرداری تهران، آتشنشانی تهران و متصرفین مغازهای که آتشسوزی در آن آغاز شد.
شهریاری با بیان اینکه این گزارشِ کارشناسی کاملاً مبسوط، جامع و با رویکرد کاملاً پیشگیرانه درباره حوادث مشابه احتمالی تدوین شده، یادآور شد: انتظار میرود با مکاتبات صورت گرفته با نهادها، اشخاص و مستندات ارائه شده، آمادگی بیشتری در جهت جلوگیری از بروز خسارات جانی، مالی و ... صورت گیرد.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تصریح کرد: پرونده در حال حاضر در مرحله ابلاغ نظریه کارشناسی به مقصران، خانواده ۶ متوفی و شهدای آتشنشان قرار دارد همچنین یکی از سازمانهایی که در این حادثه مقصر شناخته شد، دیه ۶ شهروندی که در این حادثه فوت کردند را قبل از مشخص شدن میزان تقصیر هر کدام از نهادها، پرداخت کرد، خانواده ۱۶ شهید آتشنشان نیز اعلام کردند تا به حال هیچ مبلغی به عنوان دیه دریافت نکرده، از عاملان این حادثه شکایت داشته و از شکایتشان صرفنظر نکردند.
ایران آنلاین / نشان دادن همین حقیقت به مردم جهان، وظیفهای است که قهرمانان این کشور برعهده دارند و در این میان کم نیستند کسانی که با همه وجود و تنها به افتخار این سه رنگ کارهایی کردهاند کارستان.سید مسعود طباطبایی در 51 سالگی هنوز هم شوق سفر به همه شهرها و روستاهای ایران دارد. جانباز 65 درصدی که زمانی سلاح برکف داشته و می جنگیده، امروز می خواهد سوار بر دوچرخه پیام صلح دوستی مردم ایران را شهر به شهر به گوش مردم برساند. او به پاس سه رنگ پرچم ایران سه بار سرتاسر ایران را رکاب زده و این روزها .......
برای چهارمین سفر خود که فروردین ماه سال آینده آغاز خواهد شد، برنامهریزی میکند. نیت زنده نگاه داشتن نام خلیج همیشه فارس و در کنار آن زنده نگاه داشتن نام شهدای وطن، باعث شده است که از سال 82 بیشتر زندگیاش را در جادهها سپری کند. این دوچرخه سوار ایرانگرد در گفتوگو با گروه زندگی از روزهایی گفت که سفرهای خود را به نیت پاسداشت پرچم ایران آغاز کرد.
ارادهای سبز
دوران جنگ تحمیلی عضو نیروهای ارتش و جمعی لشگر 58 تکاور ذوالفقار بودم و در منطقه «سومار - نفت شهر»جانباز شدم. سالها از آن روزها گذشت و من که جانباز 65 درصد بودم همیشه به این موضوع فکر میکردم که چطور میتوانم دین خودم را به کشورم ادا کنم و به همه دنیا نشان بدهم که مردم ایران که از تاریخ کهنی برخوردارند، هرگز به دنبال جنگ افروزی نبوده و همواره صلح طلب و نوع دوست بودهاند. سال 1382 با این دغدغه تصمیم گرفتم گروه « انسانهای سبز» را تشکیل دهم. میخواستم همصدای عزیزانی شوم که برای حفظ کیان کشور، به عشق ایران و اهتزاز پرچم سه رنگ مان، جان خود را از دست دادند. هدفی که از تشکیل این گروه در نظر گرفته بودم، گسترش فعالیتهای انساندوستانه در جامعه و حمایت از محیط زیست و خلیج همیشگی فارس و در کنار آن، زنده نگه داشتن نام کسانی است که برای سربلندی این کشور فداکاریها کردهاند. سالهای اول تصمیم گرفتیم به صورت گروهی دور دنیا را پیاده طی کنیم و پیام صلح و دوستی ایرانیان را به سایر ملتها برسانیم، اما به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد، نتوانستیم این تصمیم را اجرایی کنیم.او ادامه داد: برای اینکه گروه از فعالیت باز نایستد، در طول سالهای بعد مسیر «تهران – قم»، «قم – کربلا»، «تهران – مشهد» و «ایران – ترکیه» را به صورت پیاده و انفرادی یا گروهی طی کردم. اما برنامه اصلی ما سفر به همه شهرهای ایران با دوچرخه بود و ایدهای که برای این کار انتخاب کردیم برگرفته از پرچم سه رنگ ایران بود. نخستین سفرمان فروردینماه سال 1390 بود که تحت عنوان «تور ملی دوچرخه سواری اقوام ایرانی» به مناسبت بزرگداشت روز ارتش و روز ملی خلیج فارس آغاز شد. در این طرح که حامیان سرزمین سبز نام داشت و به افتخار سبزی رنگ پرچم ایران بود، با پیام «حفظ و احیای منابع تاریخی و طبیعی کشور یک وظیفه ملی است» در مدت سه سال 151 شهر را رکاب زدیم. سال 94 و در مرحله دوم سفر، ایرانگردی را به افتخار سرخی پرچم ایران و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به مناسبت روز ملی خلیج فارس و هفته دفاع مقدس از پنجم اردیبهشتماه سال 1394 با رکاب زنی در مسیر اندیمشک - شلمچه آغاز کردم و در بین مسیر دوستان همگروهیام به من ملحق میشدند. در این سفر که یک سال طول کشید همراه با 7 سایکل توریست مسافتی حدود 350 کیلومتری را تا شلمچه رکاب زدیم و این سفر با رهاسازی 4 کبوتر سپید، ادامه پیدا کرد. شعارهایی که برای این سفر انتخاب کرده بودیم «بحرانهای زیست محیطی را جدی بگیرید» و «اهدای خون و اهدای عضو تبلور انسانیت است» بود. در ادامه مسیر به مناسبت سالگرد شهادت محمد حسین فهمیده و روز نوجوان از پاسارگاد تا بهشت زهرا(س) را رکاب زدیم و در طول مسیر بذر هشت درخت بلوط را به یاد هشت شهید گمنام در تپه نورالشهدای یاسوج کاشتیم. احساس میکردیم تنها نام یک خیابان را به اسم شهید گذاشتن کفایت نمیکند و باید با اندیشههای آنها اسطورهسازی کنیم. ما شهدایی داریم که واقعاً اسطورهاند ما باید به این اسطورهها بپردازیم.
سفید به رنگ صلح
رنگ سفید در پرچم ایران نشان از صلح دوستی و صلح طلبی مردم ایران دارد و تاریخ ما نیز گواه این واقعیت است که ایران هیچ گاه به کشوری حمله نکرده و همیشه طالب صلح است، اما در برابر تجاوز به خاک کشور ایستادگی کرده است. این بار اهداف مهمتری از ایرانگردی پیش روی سید مسعود طباطبایی و همراهانش بود، اهدافی که در آن در کنار پیام صلح کاشت درخت در مزار شهدای گمنام و شهدای آتشنشان و همچنین محیطبانهایی که جانشان ر ا در راه حفظ محیط زیست فدا کردند، در نظر گرفته شده بود. این جانباز ایرانگرد از این سفر پرماجرا و اهدافی که برای رسیدن به آن همه شهرها را رکاب زده است، این گونه میگوید: رنگ سفید نماد صلح و دوستی ایرانیان است و ما روز 29 فروردین را که روز ارتش نامگذاری شده است، سومین سفر ایرانگردیمان را از لشگر 58 تکاور ذوالفقار شاهرود آغاز کردیم و پس از رسیدن به تهران سومین تور ملی دوچرخه سواری اقوام ایرانی را همراه با گروه سبز آغاز کردیم. سفرمان را با شعار پاسداشت خلیج همیشگی فارس، از یزد به بندرعباس آغاز کردیم و در جشنواره خلیج فارس حاضر شدیم. وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد تندیس این جشنواره را به ما اهدا کرد. پس از این سفر به مشهد رفتم تا این بار به مناسبت هفته دفاع مقدس سفر انفرادیام را آغاز کنم. سوار بر دوچرخه دل به جاده زدم و از مسیر شمال کشور به شمالغرب و از طریق لرستان به دهلاویه رفتم. پس از ادای احترام به شهدای این شهر از کرمانشاه سفرم را ادامه دادم و روز 7 آبان ماه و همزمان با روز جهانی کوروش به پاسارگاد رسیدم. در طول مسیر بر مزار بهمن گلبارینژاد، دوچرخه سوار جانباز کشورمان که در رقابتهای پارالمپیک ریو دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد، حاضر شدیم و به او ادای احترام کردیم؛ بعد از مسیر هرمزگان سفرمان را تا سیستان و بلوچستان ادامه دادیم و در طول مسیر بر مزار شهدای گمنام درخت کاشتیم. تعداد 600 اصله درخت در این سفر کاشتیم تا نمادی از صلح طلبی و سرسبزی ایران باشد. همچنین بر سر مزار حبیب محبیان یک اصله درخت 65 ساله به ارتفاع 6 متر کاشتیم. ما در دورسوم ایرانگردی 34 استان را زیر پا گذاشتیم و اما مهمترین قسمت این سفر از دریاچه ارومیه تا قله دماوند بود. این سفر به یاد 141 محیطبان و جنگلبان شهید برای نخستین بار انجام شد و از کنار دریاچه ارومیه تا دماوند رکاب زدیم. بر اساس برنامه قرار بود با دوچرخه تا قله دماوند نیز صعود کنیم. برنامه بخوبی پیش رفت و تا پایگاه سوم قله دماوند که در ارتفاع 5600 متری قرار دارد، رفتیم اما به دلیل شرایط جسمی دو نفر از اعضای گروه –که نتوانستند مسیر را ادامه دهند- تصمیم گرفتم به تنهایی به قله صعود کنم و به این ترتیب سه بار به قله دماوند صعود کردم و پرچم ایران را بر فراز این قله به اهتزار درآوردم. ایستادن بر فراز قله دماوند، در کنار پرچم سه رنگ ایران موجد حس غرور غریبی است که واقعاً قابل توصیف نیست.او از چهارمین دور ایرانگردی خود در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: دور چهارم را که دور افتخار نامگذاری کردهایم، از 29 فروردین و همزمان با روز ارتش از شهر زاهدان آغاز خواهد شد و همراه با 30 دوچرخه سوار به بندرعباس سفر خواهیم کرد.ظاهراً سید مسعود طباطبایی در این سن و سال خیال پا پس کشیدن ندارد. او با وجود معلولیت 65 درصدی همچون یک جوان شاداب برنامههای فراوانی برای زندگی پیش رو دارد و با انگیزهای قوی همچنان به دل جادهها میزند./ روزنامه ایران
حضور برای عموم دوستداران ایران با هماهنگی آزاد است.
بزرگداشت روز ملی ارتش و روز ملی خلیج پارس جاویدان ، یادمان حماسه سازان تاریخ ساز از کورش هخامنشی تا شهید فهمیده
آغــاز: 1396/01/29 بوشهر
پایان: 1396/02/10 بندرعباس
قوانین حضور در تورهای ملی دوچرخه سواران اقوام ایرانی
رعایت اصول اخلاقی و احترام به اقوام یک اصل است
رعایت موارد اعلامی درحین برگزاری تور
رعایت نمودن سلسله مراتب توسط اعضا
احترام به رای اکثریت اعضا
کلیه اعضا در مسیر جاده و شهر باید در یک ستون و با فاصله حداقل دو متر از دوچرخه جلویی حرکت نمایید.
در مراسم های استقبال ها ، دیدارها، کاشت درخت و ... فقط نفرات مشخص گردید عکسبرداری و فیلمبرداری مینمابند و دیگر اعضا حق استفاده از دوربین عکاسی یا دوربین گوشی شخصی را نخواهند داشت.
عکسها در پایان سفر برای کلیه اعضا شریت میگردد.
کلیه خسارتهای احتمالی از قبیل مالی، جانی و... بعهده شخص شرکت کننده میباشد.
داشتن کارت بیمه ورزشی دارای اعتبار حداقل تا پایان اردیبهشت 1397 برای کلیه شرکت کنندگان الزامی میباشد.
لوازم مورد نیاز
چادر مسافرتی
کیسه خواب
زیر انداز
لباس مناسب فصل
بادگیر یا بارانی نازک
چراغ قوه یا هدلایت
کاور شبرنگ دار
یک عدد تیشرت سفید
لوازم شخصی