گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

خاورمیانه در شرایط اضطراری

برنامه جهانی غذا با شرایط سختی در خاورمیانه در جایی که میلیون ها نفر به علت درگیری های سوریه، یمن و عراق به کمک های غذایی نیازمندند، روبروست. برای تامین نیازهای آسیب دیدگان ناشی از این درگیری ها، WFP با کمبود بودجه و چالش های امنیتی در این منطقه که در حال حاضر یکی از خطرناک ترین مناطق دنیا دست و پنجه نرم می کند.

 سوریه

شرایط انسانی در سوریه رو به وخامت است.  با ادامه دار شدن درگیری افراد بیشتری نیازمند دریافت کمک های WFP  می شوند و این در حالیست که بودجه این سازمان در حال اتمام است. در حال حاضر WFP برای تامین نیاز غذایی اضطراری میلیون ها آواره سوری دچار مشکل است.

آمار و ارقام

12.2 میلیون نفر همچنان نیازمند دریافت کمک های بشردوستانه اند

7.6 میلیون نفر آوارگان داخلی

4 میلیون نفر به کشور های همسایه پناهنده شده اند

یمن

یمنی ها در شرایط حساسی به سر می برند. از آنجاییکه 90 درصد نیاز غذایی اولیه کشور از طریق واردات تامین می شود، درگیری کنونی تاثیر شدیدی بر دسترسی و قیمت غذا گذاشته است به طوریکه اقشار نیازمند تر این موضوع را بیشتر احساس می کنند. کشتی های چارتر شده توسط WFP کمک های غذایی اضطراری را به یمن ارسال و میان حدود 340،000 نفر در 8 منطقه ازعدن که بیشترین آسیب را دیده اند توزیع نمود.

در یمن میلیون ها نفر با وخیم تر شدن شرایط انسانی از دسترسی به غذا، آب، برق و سایر نیازهای اولیه محرومند. انتظار می رود کمبود شدید سوخت افراد بیشتری را به ورطه گرسنگی بکشاند. تحقیقات اولیه نشان می دهد در قسمت جنوبی یمن افراد بیشتر در معرض نا امنی غذایی قرار بگیرند. همچنین این کشور دارای آمار بالایی در سوء تغذیه کودکان در جهان است. حدود نیمی از کودکان زیر پنج سال از رشد طبیعی باز مانده اند و بخاطر سوء تغذیه، نسبت به سنشان بسیار کوتاه قد اند.

آمار و ارقام

6.1 میلیون نفر در نا امنی شدید غذایی به سر می برند

3.5 میلیون نفر کمک های اضطراری غذای  WFPرا دریافت کردند

1.43 میلیون نفر به تازگی آواره شده اند

عراق

بیش از 3 میلیون عراقی بخاطر درگیری های این کشور از اواسط ماه ژوئن 2014 آواره شده اند. شرایط انسانی همچنان رو به وخامت است.  WFPتلاش می کند تا با پشت سر گذاشتن چالش های امنیتی به بیش از 1.5 میلیون آواره، چه در داخل و یا خارج از کمپ ها، از طریق ارائه جیره ها و کوپن های غذایی به صورت ماهانه یاری رساند.

آمار و ارقام

8.2 میلیون نفر به کمک های بشردوستانه نیازمندند

3.2 میلیون نفر آواره شده اند

251،000 پناهنده سوری در عراق زندگی می کنند

منبع: برنامه جهانی غذا

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد